World Socialist Web Site

WSWS.0rg

New York Times publishes new “revelations’

on North Korea

Patrick Martin
20 January 2015

The New York Times on Monday published a new
piece of propaganda provided by the US military-
intelligence apparatus. The lengthy, front-page article
was bylined David E. Sanger and Martin Fackler, but
the headline testifies to the actual authorship: “NSA
Breached North Korean Networks Before Sony Attack,
Officials Say.”

At more than 2,000 words, the “officials’ had alot to
say. This attribution is repeated throughout the article,
with none of the officials actually named or quoted on
the record.

Paragraph one cites “American officials;” paragraph
two, “former United States and foreign officials;”
paragraph three, “officias;” paragraph four, “officials
and experts” Paragraph six cites both unnamed
“Obama aides” and “one senior American military
official.”

This is not journalism, but stenography. Sanger, the
main Washington correspondent for the Times, takes
dictation from the US government and the result
appears on the front page of the most important US
daily newspaper, driving the coverage of the television
networks and the bulk of the daily press and exerting
influence on American public opinion. (NBC News, for
example, reported the Times article Monday night as
unguestioned fact).

The article ends where actual, critical reporting would
begin. Who are these unnamed officials? Why should
they be believed? What independent, objective
evidence supports their claims? What are their motives
in supplying the information alleged in the Times
account? What US government policies do they seek to
promote? What policies, either of the US government
or foreign governments, do they seek to block?

The article does not pose these questions, let alone
answer them, because the Times functions as a

government-sanctioned purveyor of what the US
military-intelligence apparatus wants to inject into the
daily newsfeed.

There is no reason to believe any of the major facts
asserted in the Sanger-Fackler opus. They are not
verified independently, but ssimply represent assertions
of the unnamed high US officials who spoke with the
Times. Among these unsupported assertions:

* North Korea's intelligence service, the
Reconnaissance General Bureau, operates a secret
hacking unit, called Bureau 121, with alarge outpost in
China.

* The US government has placed malware on
computer networks used by this hacking unit, enabling
it to learn about a North Korean attack on the Sony
Pictures computer network as it was happening.

* The US government operates “beacons’ that allow
it to map the computer networks of targeted countries,
including North Korea, Iran and China, for potential
cyber attack.

* US intelligence agencies saw the initial “spear-
phishing” attacks on Sony, but “couldn’t really
understand the severity” of the effort to penetrate and
take over the company’ s network.

These “facts’ are not only unproven, they raise new
guestions. If the US government was watching the
North Korean attack on Sony, why didn’t it notify the
company or help it fight off the attack? Was the Seth
Rogen film, The Interview, a deliberate effort to “light
up” North Korean networks and strengthen US
surveillance? (Rogen has said he made the film in
consultation with US intelligence operatives.)

Critical scrutiny suggests two motives for the Times
report. In the face of mounting skepticism from
professional IT security consultants about US
government claims that it has evidence of North Korean

© World Socialist Web Site



responsibility for the hacking attack on Sony Pictures,
the article asserts that the US government was certain
because it had itself hacked into the North Korean
cyberwarfare unit.

In addition, US officials want to direct attention to
China s role as the principal connector of North Korea
to the Internet, and to send a public warning to China
that the US possesses technical assets that can be used
to take down targets in China if Beijing does not
cooperate sufficiently with the anti-North Korea
campaign.

It is, of course, quite possible that the NSA has
hacked into North Korean systems. The US spy agency
targets every communication in every country, as
whistleblower Edward Snowden has revealed in some
detail.

There is an obvious double standard here: while
Snowden is vilified and persecuted by the US
government for telling the truth about illegal US
spying, the Times report “exposes’ a top-secret
operation only when it is asked to do so by the CIA and
NSA.

The remainder of the article is based on Fackler's
interviews about the North Korean cyberwarfare effort
with two supposed defectors, Jang Sae-yul, who |eft the
country in 2007, and Kim Heung-kwang, who
apparently defected even earlier, although no date is
given.

There are two observations to be made here. First, the
two men clearly work under the protection of South
Korean and American intelligence agencies and would
be made available for interviews with the Times only if
it served the interests of these agencies. Second, neither
man could have any knowledge of the hacking attack
on Sony, which took place seven years after Jang fled
the North.

The report on supposed US hacking of North Koreais
only the latest instance of the Times being used to
disseminate dubious information that appears
coordinated with a magjor US foreign policy initiative,
going back to the notorious reports of Judith Miller in
2002, which provided “evidence” of Saddam
Hussein's program to build a nuclear bomb, helping to
support the Bush administration’s campaign for the
invasion and occupation of Irag.

In September 2013, the Times spearheaded a media
campaign in support of planned US air strikes on the

Assad regime in Syria with a lengthy report supposedly
proving that only Assad’'s forces could have fired a
nerve gas shell against Syrian rebels in the suburbs of
Damascus (see: New York Times on Syria: All the
propaganda fit to print). A subsequent investigation by
Seymour Hersh found convincing evidence that the
rebels had staged the attack themselves to provide a
pretext for US intervention.

Last April, the Times was compelled to backpedal
from a report highlighting photos that supposedly
proved Russian troops were operating in eastern
Ukraine, where pro-Russian militia had rebelled against
the government installed in Kiev by an ultra-right coup
backed by the US and Germany (see: New York Times
tries to whitewash publication of faked Ukraine photos
).

A genuine journalist like Seymour Hersh makes
extensive use of confidential sources. But unlike the
Times, Hersh quotes government officials giving
evidence against their own government, sources who
must be protected against retaliation.

The Times quotes government officials who are
tasked with getting the official story into the press, and
are kept anonymous to keep the public in the dark
about the transmission belt from Langley and Ft.
Meade to 42nd Street in New Y ork City.

To contact the WSWS and the
Socialist Equality Party visit:

wsws.org/contact

© World Socialist Web Site


/en/articles/2013/09/18/nyts-s18.html
/en/articles/2013/09/18/nyts-s18.html
/en/articles/2014/04/24/nytu-a24.html
/en/articles/2014/04/24/nytu-a24.html
http://www.tcpdf.org

